Der einäugige Raphaël ist Hausmeister einer Villa, in der niemand mehr lebt. Er wird bald 60 und wohnt mit seiner Mutter in einem kleinen Haus vor dem stattlichen Anwesen. Zwischen Maulwurfsjagd, Dudelsackspielen und gelegentlichen Fahrten im Auto der Postbotin gleichen sich seine Tage. Doch in einer stürmischen Nacht kommt Garance, die Erbin des Anwesens, in das Haus ihrer Familie zurück und nichts wird mehr so sein, wie es war. DRAMA
»Wie werden wir davon beeinflusst, wie andere uns sehen? Wie formt uns diese Wahrnehmung? Wie kann ein einziger Blick ausreichen, um uns zu verwandeln und zu befreien? Genau diese Frage steht im Mittelpunkt des Films.« Anaïs Tellenne
Raphaël est le gardien borgne d’une villa dans laquelle plus personne n’habite. Il va bientôt avoir 60 ans et vit avec sa mère dans un petit pavillon en face de l’imposante propriété. Entre la chasse aux taupes, le son de la cornemuse et les excursions occasionnelles à bord de la voiture de la factrice, les jours se suivent et se ressemblent. Mais tout bascule quand, par une nuit de tempête, Garance, l’héritière de la demeure, est de retour dans la maison de famille. DRAME
« C’est quelque chose d’important pour moi, la question du regard : Comment on est enfermé dans le regard des gens, et comment ces regards-là nous façonnent et comment un regard… parfois il suffit d’un regard pour que tout change. » Anaïs Tellenne
TÜ: Studio Museum
Mo 06 | 20.30 | Gast: Anaïs Tellenne, Amaury Chabauty
TÜ: Studio Museum
Di 07 | 17.30 | Gast: Anaïs Tellenne, Amaury Chabauty
RT: Kamino
Mi 08 | 16.30
Wählen Sie den passenden Termin aus, die Anzahl und die Art der Karten, geben Sie Ihren Namen und Ihre E-Mail Adresse an, dann klicken Sie auf Ticket reservieren.
Frankreich 2023
94 Min. | OmdU
Regie & Buch Anaïs Tellenne
Anaïs Tellenne, geboren 1987, ist Drehbuchautorin und Regisseurin. Ihre Karriere begann als Tänzerin und Schauspielerin. 2019 wurde sie für die jährliche In-Residence-Schreibwerkstatt der Groupe Ouest ausgewählt und arbeitete dort an L’Homme d’argile.
mit Raphaël Thiéry, Emmanuelle Devos, Mireille Pitot, Marie-Christine Orry
Kamera Pierre W. Mazoyer
Schnitt Héloïse Pelloquet
Ton Rémi Chanaud, Rosalie Revoyre, Maxime Roy
Musik Amaury Chabauty
Produzent*innen Diane Jassem, Céline Chapdaniel
Produktion Koro Films
Filmographie
2018 Modern Jazz (Kurzfilm)
2018 Le Mal bleu (Kurzfilm)
2016 19 Juin (Kurzfilm)
Weltvertrieb
Be For Films
www.beforfilms.com
Deutscher Vertrieb
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Wie hat Ihnen der Film gefallen? Bitte bewerten Sie ihn mit Noten von 1 (sehr gut) bis 6 (schlecht)
Que pensez-vous du film?
1 = excellent – 6 = très mauvais
Wir verlosen unter allen Teilnehmern während der
Preisverleihung:
– 3 x 1 Sechserblock für die Französischen Filmtage 2023,
gültig in den Festivalkinos in Tübingen,
Rottenburg und Reutlingen.