Pierre Bonnard wäre nicht der berühmte Maler, den alle kennen, wenn nicht die rätselhafte Marthe auf mehr als einem Drittel seiner Werke zu sehen wäre … BIOPIC
»Um Bonnard rankt sich ein Geheimnis. Ein Geheimnis, das sich sein ganzes Leben lang in der obsessiven Darstellung des Körpers von Marthe, seiner Begleiterin und Muse, verbirgt. Von Anfang an ist Marthe allgegenwärtig, präsent, schillernd und schamlos. Und dann, als sie langsam krank wird, verkriecht sie sich, oft in ihrer Badewanne, ewig jung und ewig unnahbar. (…) Ich habe beschlossen, den Film fernab von der gewöhnlichen Biografie oder historischen Rekonstruktion in einem Raum frei aller Anekdoten zu positionieren, in der Verwandlung eines Paares.« Martin Provost
Pierre Bonnard ne serait pas le grand peintre que tout le monde connait si l’énigmatique Marthe ne figurait pas sur plus du tiers de ses œuvres… BIOPIC
« Il y a un mystère Bonnard. Un mystère qui s’est incarné sa vie durant dans la représentation obsessionnelle du corps de Marthe, sa compagne et sa muse. Dès le départ, Marthe est omniprésente, offerte, énigmatique, impudique, puis peu à peu, alors qu’elle devient folle, repliée sur elle-même, le plus souvent dans sa baignoire, éternellement jeune, et éternellement fuyante. (…) Plutôt qu’une reconstitution historique très fournie, j’ai été au plus simple, au cœur de leurs vies, c’est dans cet espace que j’ai choisi de situer le film, dans cette transformation secrète d’un couple. » Martin Provost
S: atelier am bollwerk
Di 07 | 19.30
RT: Kamino
Di 07 | 20.00
TÜ: Museum 1
Mi 08 | 19.30
RO: Waldhorn
Mi 08 | 20.15
Wählen Sie den passenden Termin aus, die Anzahl und die Art der Karten, geben Sie Ihren Namen und Ihre E-Mail Adresse an, dann klicken Sie auf Ticket reservieren.
Frankreich, Belgien 2023
123 Min. | OmdU
Regie Martin Provost
Provost, geboren 1957, ist Schauspieler, Drehbuchautor und Regisseur. Seit 1972 spielte er in zahlreichen Film- und Serienproduktionen. Inzwischen produziert er eigene Projekte. Für seine Filmbiografie Séraphine erhielt er sieben Césars. Bonnard, Pierre et Marthe wurde 2023 nach Cannes eingeladen.
Buch Martin Provost, Marc Abdelnour
mit Cécile de France, Vincent Macaigne, Stacy Martin, Anouk Grinberg, André Marcon
Kamera Guillaume Schiffman
Schnitt Tina Baz
Ton Ivan Dumas, Ingrid Ralet, Olivier Goinard
Musik Michael Galasso
Produzent*innen François Kraus, Denis Pineau-Valencienne
Produktion Les Films du Kiosque
Filmographie (selektiv)
2020 How To Be A Good Wife
2017 The Midwife
2013 Violette
Deutscher Vertrieb
Prokino
www.prokino.de
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Wie hat Ihnen der Film gefallen? Bitte bewerten Sie ihn mit Noten von 1 (sehr gut) bis 6 (schlecht)
Que pensez-vous du film?
1 = excellent – 6 = très mauvais
Wir verlosen unter allen Teilnehmern während der
Preisverleihung:
– 3 x 1 Sechserblock für die Französischen Filmtage 2023,
gültig in den Festivalkinos in Tübingen,
Rottenburg und Reutlingen.