Der französische Fotograf Fred ist in Tunesien, um eine Reportage über das Bezness, den tunesischen Sextourismus, zu machen. Dort in Sousse freundet er sich mit dem Prostituierten Roufa an, der ihn bei seinen Recherchen beschützt. Der attraktive und erfolgreiche Roufa träumt davon, Sousse endlich in Richtung Europa zu verlassen. Zerrissen zwischen Tradition und Moderne verdient er gut mit seiner Freizügigkeit gegenüber seiner Kundschaft, geht aber repressiv mit seinen Verwandten um. Seine Verlobte Khomsa möchte er am liebsten einsperren, doch Fred ist da anderer Meinung … DRAMA
»Poetisch porträtiert der Film eine Jugend, die zwischen Okzident und Orient, Tradition und Moderne den Halt verloren hat. Hier sprechen die Körper und die Bilder.« cinema.de
Fred, un photographe français, se rend en Tunisie pour y faire un reportage sur le Bezness, autrement dit le tourisme sexuel tunisien. À Sousse, il se lie d’amitié avec le prostitué Roufa, qui le couvre pendant ses recherches. L’attirant et fortuné Roufa rêve de quitter Sousse pour enfin rejoindre l’Europe. Tiraillé entre tradition et modernité, sa générosité vis-à-vis de sa clientèle lui assure un revenu confortable mais avec ses proches, il adopte un comportement proprement tyrannique. Comme avec sa fiancée Khomsa, qu’il aimerait par dessus tout enfermer. Mais Fred n’est pas du même avis… DRAME
« Tout en poésie, le film dépeint une jeunesse qui, prise entre l’Orient et Occident, entre la tradition et la modernité, a perdu ses repères. Il laisse parler les corps et les images. »cinema.de
TÜ: Arsenal
Fr 03 | 18.00
TÜ: Atelier
Sa 04 | 22.00
TÜ: Freistil
Mi 08 | 18.00
Wählen Sie den passenden Termin aus, die Anzahl und die Art der Karten, geben Sie Ihren Namen und Ihre E-Mail Adresse an, dann klicken Sie auf Ticket reservieren.
Tunesien, Frankreich 1992
100 Min. | OmeU
Regie & Buch Nouri Bouzid
Nouri Bouzid, geboren 1946 in Tunesien, studierte Regie in Brüssel. Weitere Stationen waren das tunesische Fernsehen und die Assistenz bei Steven Spielberg. Seit seinem Debüt L’Homme de cendres sorgten seine Filme immer wieder für Skandale in Tunesien und Erfolge auf europäischen Festivals.
mit Abdel Kechiche, Ghalia Lacroix, Jacques Penot, Manfred Andrae
Kamera Alain Levant
Schnitt Kahena Attia
Ton Hachmi Joulak
Musik Anouar Brahem
Produzent*innen Ahmed Bahaeddine Attia, Jean-François Lepetit
Produktion Flach Film
Filmographie (selektiv)
2009 Making Of
1997 Tunisiennes
1986 L’Homme de cendres
Weltvertrieb
Cinétéléfilms
www.cinetelefilms.net
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Dauer | Beschreibung |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Wie hat Ihnen der Film gefallen? Bitte bewerten Sie ihn mit Noten von 1 (sehr gut) bis 6 (schlecht)
Que pensez-vous du film?
1 = excellent – 6 = très mauvais
Wir verlosen unter allen Teilnehmern während der
Preisverleihung:
– 3 x 1 Sechserblock für die Französischen Filmtage 2023,
gültig in den Festivalkinos in Tübingen,
Rottenburg und Reutlingen.